Vanliga frågor & svar
Frakt & leverans
Hur lång är leveranstiden?
Din beställning skickas normalt inom 1-3 arbetadagar. Läs mer om frakt & leverans här.
Hur skickas min order?
Vi erbjuder flera olika leveransalternativ för att ge dig största möjliga valfrihet i hur din order levereras. Vi erbjuder leverans till utlämningsställe med Postnord, DHL och Schenker, samt hemleverans med Postnord.
Leverans till utlämningsställe med Postnord är alltid kostnadsfritt vid köp över 1000 kr.
Kan jag spåra min order?
När din order skickas från oss får du ett mail med en spårningslänk.
Beställning
Kan jag avbryta min order?
Vi kan tyvärr inte garantera att vi hinner avbryta en redan lagd order. Skulle du vilja avbryta din order så rekommenderar vi dig att kontakta vår kundservice så snart som möjligt!.
Jag har en rabattkod. Vart fyller jag i den?
För att aktivera din rabattkod så klickar du på "Har du en kampanjkod?" i kassan. Fyll sedan i koden och tryck på "Lägg till" så ska rabatten aktiveras.
Kan jag ändra leveransadress?
Klarna gör en automatisk riskbedömning när du fyller personnummer i kassan. Det är denna som avgör huruvida du kan välja en annan leveransadress än den du är folkbokförd på.
Retur & byte
Hur gör jag en retur?
1. Logga in på Mina sidor och välj Min orderhistorik. Om du har glömt eller inte har ett lösenord, klicka på Glömt ditt lösenord. Om du lagt en order skapas ett konto automatiskt.
2. Välj den order du vill returnera. Klicka på Registrera en retur och ange vilka produkter som ska skickas tillbaka samt anledningen till returen. Tryck på Skicka in formulär.
3.Klicka på Hämta fraktsedel. Skriv sedan ut din returetikett och fäst den på paketet.
4.Packa varorna som du vill returnera väl. De ska vara oanvända och med eventuella lappar och etiketter kvar. Vi rekommenderar att du skickar varorna i samma emballage som du mottog dem i. Lämna sedan in det hos ditt närmaste ombud.
5. Nu är du klar! Så fort vi har tagit emot och godkänt din retur kommer vi att höra av oss. Återbetalning sker på samma sätt som ursprunglig betalning. I samband med återbetalning av godkänt retur debiterar vi 59 kr för returhantering. Obs! Tänk på att spara ditt returkvitto tills dess att vi mottagit ditt paket!
Hur gör jag ett byte?
För att byta en vara behöver du returnera den enligt instruktionerna nedan. Sedan lägger du en ny beställning med produkten du vill byta till. Du återbetalas sedan för den ursprungliga varan. Har du betalat med faktura hos Klarna så kommer denna att justeras.
1. Logga in på Mina sidor och välj Min orderhistorik. Om du har glömt eller inte har ett lösenord, klicka på Glömt ditt lösenord. Om du lagt en order skapas ett konto automatiskt.
2. Välj den order du vill returnera. Klicka på Registrera en retur och ange vilka produkter som ska skickas tillbaka samt anledningen till returen. Tryck på Skicka in formulär.
3.Klicka på Hämta fraktsedel. Skriv sedan ut din returetikett och fäst den på paketet.
4.Packa varorna som du vill returnera väl. De ska vara oanvända och med eventuella lappar och etiketter kvar. Vi rekommenderar att du skickar varorna i samma emballage som du mottog dem i. Lämna sedan in det hos ditt närmaste ombud.
5. Nu är du klar! Så fort vi har tagit emot och godkänt din retur kommer vi att höra av oss. Återbetalning sker på samma sätt som ursprunglig betalning. I samband med återbetalning av godkänt retur debiterar vi 59 kr för returhantering. Obs! Tänk på att spara ditt returkvitto tills dess att vi mottagit ditt paket!
Övrigt
Hjälp! Jag har glömt mina inloggningsuppgifter och kommer inte in på mitt konto!
Om du har glömt eller inte har ett lösenord, klicka på glömt mitt lösenord. Ett konto skapas automatiskt vid lagd order. Skulle du ha andra problem med ditt konto så kan du kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig!
E-post: skogmarks@smoothservice.se
Har du fortfarande inte fått svar på din fråga? Tveka inte med att kontakta oss!
E-post: skogmarks@smoothservice.se
Telefon: 010-195 65 55 (Mån-fre 9-16)