Din varukorg

Du är nu 1 000 kr ifrån fri frakt
59 kr
Det finns inte fler produkter i din varukorg

Retur och byte

Vi strävar alltid efter att du ska vara hundraprocentigt nöjd med ditt köp hos oss. När du handlar hos Skogmarks har du alltid möjlighet att ångra dig inom 30 dagar från det att du mottog din produkt. Det innebär att du har en hel månad på dig från det att din order levererades till dig för att påbörja din retur. Vi vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp, och vår generösa returpolicy ger dig gott om tid att överväga ditt val.

Så här gör du en retur

  1. Fyll i det medskickade returformuläret och ange vilka produkter du vill returnera samt anledning till returen.
  2. Packa returformuläret tillsammans med de produkter du önskar returnera i lämplig förpackning, förslagsvis samma emballage som de levererades i. Tänk på att alla produkter ska vara i samma skick som när du mottog dem och med eventuella lappar och etiketter kvar.
  3. Fäst den förbetalda returetiketten som skickades med din beställning på paketet och lämna in det hos ditt PosNord-ombud.Tänk på att spara ditt returkvitto tills vi har bekräftat att vi mottagit din retur! 

Så fort vi har mottagit och godkänt din retur inleder vi återbetalningsprocessen. Återbetalning sker på samma sätt som din ursprungliga betalning. För att täcka hanteringskostnader vid retur debiterar vi en avgift på 59 kr, viket dras av från summan som återbetalas. Observera att eventuella fraktkostnader som är kopplade till din order inte återbetalas.

Så här gör du ett byte

För att genomföra ett produktbyte, följ returanvisningarna ovan. Lägg sedan en ny beställningen med den produkt du önskar byta till. Du återbetalas sedan för den ursprungliga varan. Har du betalat med faktura hos Klarna så kommer denna att justeras.


Är du osäker på vilken storlek ska välja? Oroa dig inte – vi är här för att hjälpa dig! Vårt dedikerade kundtjänstteam är redo att guida dig genom beslutsprocessen och se till att du hittar den perfekta produkten för just dig!

Telefon: 010 195 65 55 (Mån-fre 9:00-15:00)
E-post: kundservice@skogmarks.se

Viktig information om returer

Om du behöver returnera en vara som du har använt mer än vad som var nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion, kan Garphyttan Original AB göra en värdeavdrag på upp till varans totala pris.

Retur av en eller flera artiklar från ett "3 för 2"-erbjudande

Om du väljer att returnera en eller flera produkter köpta under ett "3 för 2"-erbjudande, upphör erbjudandet att gälla. En återbetalning kommer att utföras den returnerade artikeln eller artiklarna baserat på det faktiska priset för dessa enskilda produkter. Har du betalat med faktura via Klarna så kommer denna att justeras. Därefter kommer det fulla priset för de kvarvarande produkterna att debiteras i enlighet med våra gällande prisvillkor.


Återbetalning

Så snart din retur är hanterad och godkänd, inleder vi återbetalningsprocessen. Återbetalningen sker på samma sätt som din ursprungliga betalning. Du kommer att återfå kostnaden för de returnerade varorna, dock med en returhanteringsavgift på 59 kr. Observera att eventuella fraktkostnader som är kopplade till din order inte kommer att återbetalas. Om din order ursprungligen var fraktfri och en retur resulterar i att ordertotalen understiger den fraktfria gränsen, kommer fraktkostnader för de varor du behåller att dras av.

Vid betalning via Klarna kommer de att justera eller annullera din faktura enligt ändringarna. Om du redan har betalat fakturan kommer pengarna att återbetalas till det konto som användes för betalningen. För att undvika problem rekommenderar vi att du alltid pausar din faktura i Klarnas app (iOS/Android) vid retur eller byte, för att undvika att förfallodatum passerar.


Reklamation

Som konsument har du lagligt rätt att reklamera i upp till tre år efter köpet, dock inom skälig tid och minst två månader från att felet upptäcks. Reklamationsrätten täcker fel som kan härledas till produktionsprocessen och inte normalt slitage eller åldrande. För att reklamera en produkt, ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig. 

Telefon: 010 195 65 55 (Mån-fre 9:00-15:00)
E-post: kundservice@skogmarks.se


Vi står för returfrakten vid reklamation eller vid felaktig leverans, förutsatt att du använder den returadress-etikett som vi tillhandahåller. Vi tar inte emot varor som skickas mot postförskott eller efterkrav. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Eventuell transportskada bör rapporteras inom skälig tid. Om du märker att godset är skadat vid mottagandet, var vänlig ange detta på fraktsedeln när du kvitterar ut försändelsen.


Ej Uthämtade Paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera 300 kronor för ej uthämtade paket för att täcka våra kostnader.